Hypnotic circles.
Autospela
Lyssna
Hämta
Ljudkurva
1934
Happiness hypnotized Mary again (Mikael Svanevik)
Utvecklad "Happinesshypnotized Mary" där music-box, glass-bowls kommunicerar.
02.18
1683
Orchestrated celibacy (Mikael Svanevik)
Gamelan klockor i ett milt ljudhav av glimrande CS-80 fundament. Introvert
03.21
1674
Hypnotized by aliens (Mikael Svanevik)
Utomjordisk Theremin som försöker kommunicera med Tellus. Välvillig. Sökande.
02.52
1691
Spots from above (Mikael Svanevik)
Marimba i ett hypnotiskt universum. Droppar i i ett ljust hål. Ringar på vattnet.
03.16
1702
Therapy by oscillator (Mikael Svanevik)
Elektrisk puls som vrids run t i faser och annat. Mer elektriskt än så här blir det inte.
01.15
1673
Happiness hypnotized Mary (Mikael Svanevik)
Ett glatt glas-arpeggio som envetet trummar fram poesi.
02.47
1678
Mathematical dystopi (Mikael Svanevik)
Toner som bombar in dystopiska cluster när man minst anar det. Hotfullt.
03.40
1688
Sinusoids at the catwalk (Mikael Svanevik)
Sinustoner som formerar sig till enkla ackord. Vill väl. Enkelt och sparsmakat.
02.02
1676
Landscape and bass (Mikael Svanevik)
Episk och målande med glas-percussion, el-piano och andra texturer.
03.43
1696
Uncertain ground (Mikael Svanevik)
Milt illavarslande titel som klingar fram ett lätt obehag på osäker mark.
02.41
1698
Underwater world (Mikael Svanevik)
Ljudmatta som svävar i ett eget universum. Långsamt och hypnotiskt. Typ stirrblick.
03.40
1686
Pulse during REM (Mikael Svanevik)
Elektrisk puls som bänder isär två toner och som sätter samman dem omvartannat.
02.17
1689
Soft synth arpeggio (Mikael Svanevik)
Flyktigt arpeggio som studsar framåt utan agressivitet. Mjuk och inställsam.
01.06
1693
Thoughtful and electric (Mikael Svanevik)
Eftertänksam liten elorgel med längtan till något större. Stillsam och varm.
03.20
1687
Random sadness (Mikael Svanevik)
Pianotoner som droppar ner i ett hypnotiskt ljudhav. Pockande och eteriskt.
02.38
1692
The Lords first synthezeiser (Mikael Svanevik)
Fridfullt mäktig ljudmatta med droppande piano i centrum. Lätt himmelsk och drömsk.
02.16
1699
Victorious but tiny (Mikael Svanevik)
Liten triumfatorisk sinuston i ensamt majestät.
01.59
1694
Tune in tune out (Mikael Svanevik)
Tvenne toner av sinus-natur som ger och tar. Smeksamt och plastigt på samma gång.
01.56
1695
Twins tones (Mikael Svanevik)
Två toner som leker tillammans. Följer, jagar och retas. Glatt blippigt.
01.00
1697
Uncertain outcome (Mikael Svanevik)
Trevande klanger med osäker utgång. Plingar sig framåt med nerverna utanpå.
02.23
1685
Pass time (Mikael Svanevik)
Sorglös syntarpeggio med en bastrumma som vägrar släppa taget. Naivt och piggt.
02.02
1684
Overwater world (Mikael Svanevik)
Undervattensvärld genom ett par synt-glasögon. Vrider sig sakta fram modalt.
03.19
1670
Bells and drone (Mikael Svanevik)
Klockor och droner i stora klungor. Rör sig framåt i cirklar.
02.23
1671
Emotional sinusoids (Mikael Svanevik)
Elektrisk orgel som formulerar en sakral längtan i all enkelhet.
02.02
1675
Inner coral reefs (Mikael Svanevik)
Ljud ger ringar på vattnet. Sprider sig i större ljud-ringar. Plingar in i evigheten.
03.40
1669
Around the corner (Mikael Svanevik)
Ensam synt i eget tomrum.
02.16
1677
Lighthouse deep down (Mikael Svanevik)
Ljud som tränger upp i mörktret. Som en underjordisk fyr.
04.27
1679
Movement (Mikael Svanevik)
En tydlig framåtröre med alarmerande inslag, kantat av gnissel och missljud. Dystopisk.
02.37
1680
Not mint condition (Mikael Svanevik)
Plastig synt i ganska meningslös titel. Osäker på varför jag lade upp den.
01.42
1682
Oil painting with bass (Mikael Svanevik)
Glaspercussion och synt målar ett landskap tillsamans. Rör sig kring en gemensam punkt.
02.33
Sida 1